top of page

מרכזי למידה והעשרה של מסלולים- למניעת פערים וחיזוק חוסן אישי

על מנת להתמודד עם הפערים של הילדים מרקע סוציו-אקונומי חלש, הקמנו את מרכזי הלמידה והעשרה של 'מסלולים', בהם מתמקדים בשיפור יכולתם של הילדים וצמצום הפערים הלימודיים, החברתיים וכישורי החיים שלהם. פעילות מרכזי הלמידה שלנו כוללת שיעורי עזר פרטיים ('אחד על אחד') ובקבוצות קטנות, והצוות שלנו שומר על קשר רציף עם הצוותים החינוכיים, וההורים על מנת ליצור רצף חינוכי/ לימודי מיטבי של הסביבות השונות של הילדים.

לאור מצב המלחמה השורר כיום בישראל, מסלולים מתאימה את מרכזי הלמידה לצרכים החדשים.

ילדי ישראל, יחד עם כל תושבי ישראל חשופים לטראומה, אם מקרבה אישית ואם כתוצאה מהמלחמה.

ילדי השכונות החלשות, החיים בעוני ומשפחותיהם נמצאות בהישרדות כלכלית, פגיעים וחשופים יותר להיפגע מהמצב המלחמתי.

מרכז למידה.jpg

כיום פועלים 3 מרכזי למידה והעשרה ובחודשים הקרובים יפתח מרכז למידה נוסף. בכל מרכז יש כמאה ילדים בגילאי יסודי (ובהמשך גם מחטיבת הביניים).

הצוות החינוכי כולל רכז, יועץ פדגוגי, מורים מקצועיים, מורים להוראה מתקנת והרבה מתנדבים מסורים המלווים וחונכים את הילדים באופן שוטף.

בזכות הצוות הגדול, אנחנו מצליחים להעניק יחד אישי ותשומת לב לכל ילד.

לכל ילד במרכזי הלמידה שלנו מותאמת תוכנית קידום אישית על פי יכולותיו וצרכיו.

כל הילדים זוכים לאורך השנה, בסדנאות, תגבור והעשרה באסטרטגיות למידה, כישורי חיים, ניהול זמן, חינוך פיננסי ותחומי דעת נוספים, כל זאת כי להעניק להם כלים, מיומנויות וידע.

לאור מצב המלחמה, ועל מנת למנוע מצבי סיכון כתוצאה מהטראומה של המלחמה, ילדי המרכזים יקבלו ליווי רגשי ע"י אנשי מקצוע, באופן מותאם ויוספו סדנאות לבניית חוסן רגשי כגון מיינפולנס, מדיטציה ואחריםץ

 

ילדי כיתות א' זוכים לפרויקט ייעודי במסגרת מרכז הלמידה לסיוע ברכישת קריאה ושפה, כדי למנוע את יצירת הפערים, בהמשך.

 

 

מדדי הצלחה:

1 . מידת התמדה בהגעה למרכז

2 . שיפור במידת הרצינות וחשיבות המוקנית ללימודים

3 . שיפור בציונים בשפה ובמתמטיקה

4 . שיפור ברמת הביטחון העצמי

המיזם
פיתוח תחושת מסוגלות ודימוי עצמי
צמצום פערים לימודיים
ליווי ותגבור לימודי פרטני ו/או בקבוצות קטנות, אחת לשבוע
מסגרת לימודית בלתי פורמלית הפועלת בשעות אחר הצהריים במרכז לימודי בתוך השכונה
סנאות ופעילויות מיוחדות בחגים ובחופשות מבתי הספר
העשרה בנושאי פיתוח מיומנויות 21, אסטרטגיות למידה, חינוך פיננסי ועוד
הכשרה וליווי לצוות המקצועי והמתנדבים
מעטפת ריגשית מותאמת לכל ילד

"ח', בן 13, שנה שלישית במרכז למידה של מסלולים בבת-ים, היה בכיתה לחינוך מיוחד לאחר מכן עבר לכיתה רגילה. היה לו קושי רב בקריאה, כתיבה והבנה בשפה העברית מכיוון שעברית אינה שפה ראשונה בביתו. החונכת חיה בשיעורי חונכות עזרה לו לצמצם פערים שפתיים ולהרחיב אוצר מילים, וגם בחשבון. במהלך השנים החונכת יצרה קשר אישי עם ח' בעזרת פעילויות חברתיות ושיתופי פעולה עם חניכים אחרים במרכז למידה, שעזר לו לבנות בטחון עצמי ואמון ביכולות שלו להצליח עם עבודה קשה ונחישות. לח' היה קושי להגעה בזמן למרכז למידה מכיוון שהיה לו חוג במקביל, ובכל זאת עשה מאמצים רבים להגיע ונשאר מעבר למסגרת השעות. בסוף השנה ח' נאם ביחד עם חונכת חיה מול סגל בית הספר ורשות העיר בטקס סיום.

"היום ח' סיים בהצטיינות כיתה ו' ועלה לחטיבת הביניים וממשיך להגיע אליינו בפרוייקט מיוחד ומתמיד בהצלחה.


 
המודל שלנו – מסלול לכל ילד
 
bottom of page